Tuesday 26 October 2010

LIKU LIKU PERJALANAN KU...

Assalamualaikum..terlalu lama aku mengangkat kaki,tangan dari meja blog sebab tak tau nak buat,tulis apa..nak spefikasikan aku sebagai blogger pun tak layak langsung..berbulan bulan aku beku nak menulis..Tapi sekarang adalah 2 3 idea muncul dalam benak akal aku,bukan dari lutut arrr..

Nak mulakan cerita,semua ini bermulakan dari perjalanan diri aku melangkah ke sebuah tempat..Tempat apa?haa itu yang kita nak tau tu..tapi kalau taknak tau..well,eden tak pakso kowang!haha.kata Poland 'dobree'- faham? .Langkah aku sebagai seorang musafir  bermula bila aku jejak kaki di lapangan terbang Heathrow..bersituasi di negara England..tunggu kejap..apa aku buat kat sini..yeee adik adik semua..adelah nak buat keje keje dewasa sikit..haha..sebulan aku bertempat kat sini,membakar keringat remaja aku(,dah nak masuk ke alam tua dah aku)..dengan bergengkan usamah a.k.a don,dende a.k.a ayap dan syed a.k.a ed
kami menjelajah kota London dan sekitarnya..

..
err....
jap..nak cakap pe ek..alamak idea aku mati..
so,nak mudah..aku bagi gambar je la..kalau nak tau mendalam tanyalah..aku jawab ajaaa..:)








baru pun tiba,bayangan mimpi(ngantuk) dah muncul kat muka aku.
6 jam perjalanan sahaja,tapi letih sebab berlari nak masuk mator,kes traffic jam.
 menjengah ladang di UK..buat apa kat sini?adalah ziarah ziarah sikit..
hehehehe
 terfikir kenapa aku penat ek..8 jam buat d**t..buat apa?rahsia..haha
perjalanan di bumi luas..sambil berfikir
' wahai dunia.Indahnya kau sebagai makhluk Allah' 
bercuti di kawasan terkenal Tower Hill
 duduk dibangku ..hati aku kata- letih,letih letih!!
 ditepian sungai Thames london vs sungai nile,kaherah
2 sungai besar dalam sejarah tamadun dunia...
' 'lihatlah tower bridge!!''
 dengan ini,aku isytiharkan aku orang kampung pertama
kampung Pondoi pijak Tower Bridge ni..:-o
 berada di bumi romantik Paris..Eiffel tower..
indah kau mencengkam jiwa aku!
sayang betul,aku takde isteri untuk honeymoon di sini :(
 salam orang kampung di bumi paris..
eh..cam pak tam..oo,tgh online dari kebun getah rupanya,
bonjour pak tam!
 a light from a distance seem to enlighten my soul,
once hurt,never do it again..
aku merepek di Eiffel..

 eiffel towerss versi comey


eh!banyak lagi gambar ni..hmm..lambat sangat lak uploading..jadi aku cancelkan ajaa..hehehe..okeh..nanti aku dah tak semak otak,aku cerita lebih detail okey..salam dari rumah ku di Shoubra..Assalamualaikum..

2 comments:

  1. pergh dasat tok blogger kte kalinih...:) ganbate gad ! sok aku g paris leh bawak aku jalan2 k!

    ReplyDelete
  2. aku lame tak baca blog ko syer..updatelaa..isi ko power siottt...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...