Friday 4 March 2011

Andai Anda disudut kekecewaan dan kesedihan...




Bismillahirahmanirahim..Allahumma solli ala saidina Muhammad wa ala alihi wasohbihi wassalim..
Assalamualaikum kepada semua warga islam yang pernah Nabi SAW merasa rindu terhadap kalian semua.Saya ,sekali lagi dengan kedhaifan,hamba yang lemah lagi tidak berupaya langsung..hidup didunia ini,berdiri bukan dengan sendiri..tapi cuma meminjam.meminjam tubuh,nafas,mata,hati bahkan semua yang wujud adalah di bawah taklukan si Maha Agung,Allah ya Rahman..syukran yang tidak terhingga..Alhamdulillah..akanku pegang amanah ini dengan kukuh dan tegap!


KEDUKAAN~
ku tahu ada di antara kalian menyimpan duka dalam satu sudut hati kalian..biarpun yang lama dan baru,ia tetap memberi carik psikologikal terhadap dirimu..sama ada ia turun sebagai airmata ataupun membakar hati anda hanya untuk anda merasa kegelisahan dan kesedihan..Saya bukan pakar motivasi,saya bukan pembahas agung.ini bukan karya yang hebat.saya hanya manusia yang teramat biasa,tanpa ilmu yang banyak,cuma mampu berkongsi hati dan jiwa bersama kalian dengan jujur dan ikhlas.
KESEDIHAN...
mungkin datang dari perpisahan..mungkin datang dari perhubungan yang bergolak,mungkin jua dari kesilapan lampau atau sekarang,perasaan bersalah,mungkin..ahh..seribu kemungkinan yang wujud selagi kita bernama manusia..terpendam dibalik ego manusia..ini kata kata dari hati saya..untuk gula gula pemanis luka kalian..moga kalian tersenyum dan sembuh dari kesakitan milik kalian..

GEMBIRALAH..
firman Allah Taala;dalam surah Al-Imran;




139. 'Dan janganlah kamu merasa lemah (dalam perjuangan mempertahan dan menegakkan Islam), dan janganlah kamu berdukacita (terhadap apa Yang akan menimpa kamu), padahal kamulah orang-orang Yang tertinggi (mengatasi musuh Dengan mencapai kemenangan) jika kamu orang-orang Yang (sungguh-sungguh) beriman.'

janganlah bersedih atas kesusahan yang dikau terima sahabat..bangkitlah!terangkan hati dan tekad untuk berdiri kembali..untuk esok..untuk diri kalian,keluarga,sahabat dan orang orang yang tercinta...penawar terbaik dirimu adalah Allah..yakinlah pada janji Allah..yakinlah pada syurga Allah..yakinlah pada nikmat dan rahmat milikNya yang meluas..
serahkan jalan hidupmu pada jalan yang haq..
percayalah..kebahagiaan,ketenangan,kegembiraan,kebaikan,keseronokan,kesenangan adalah jalan yang Allah janjikan di dunia dan Akhirat..terangkan hati dengan cinta padaNya..
cinta Nya yang kita mahu..gapailah dengan zikrullah,dengan solat yang sempurna,akhlaq yang menawan bak Rasulullah,dan amalkan amar makruf nahi munkar dalam segenap langkah kehidupan kalian..
InsyAllah..kalimah Allah sahaja di kemudian hari menjanjikan kebahgiaan yang teramat sangat..sa'adah menanti kalian..kenapa menggari diri anda dengan keresahan kerna makhluk dan kesalahan sedangkan kita boleh membebaskan hati kita bila berserah pada Allah melalui sayang dan cinta.?..

jadi..pilihlah untuk tenang dan gembira..hilang sudah duka dan sedih anda?yakin...yakinlah pada janjiNya..
:)

saya hidangkan irama yang mengingatkan kalian pada duka hati..serta satu cara mencari sinar..TAUBAT...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...