Wednesday 30 March 2011

keinginan..

bismillahirahmanirahim...

ya Allah..aku kian lemah..aku makin tenggelam dgn asyik dunia,aku tersasar sedikit dari jalan auliya'Mu..aku makin alpa peranan aku sebagai mukmin..aku..lemah dgn propaganda dunia..mudahnya hati aku hanyut..hanyut dengan cinta dunia..bukan cinta akhirat..mulutku ku tutur setia padaMu..tapi kelakuanku dan hatiku auqof dari zikirMu,AlquranMu dan jalan para RasulMu..astagfirullah Al Azhim..ampunkan aku detik ini..sabitkan aku dengan keimanan,kukuhkan aku dengan ilmu yang bermanfaat,tegapkan aku dengan sikap dan akhlak Rasulullah..ya Allah..ampunkan dosa dosaku..ampunkan kelakuan ku yang tidak baik..

aku ingin jadi mukmin yang sejati..yang tidak lupa ibadah dan cinta padaMu...
aku ingin jadi kekasih Rasulullah saw..ikuti sunnah milik nabi Muhammad saw..
aku ingin jadi anak yang soleh..yang berbakti pada ibu bapaku dan seluruh keluargaku..
aku ingin jadi abang yang berbudi..dapat membantu dan mencegah adik adikku dari terlalai..
aku ingin jadi sahabat sejati..memberi tulus dan ikhlas persahabatan pada saudara seislamku..
aku ingin jadi pelajar yang benar..tidak putus asa mencari ilmu dengan ikhlas..
aku ingin jadi kekasih, suami  dan bapa  keluarga muttaqin..agar aku dapat melindungi isteri dan keluargaku dari api neraka!!

[O_Allah.jpg]
moga doaku..sekuat doa nabi Zakaria a.s dan nabi Ayyub a.s..tak kenal erti putus asa...

ya Allah...
ya Allah..

mampukah aku?dalam dunia pasca moden kini? 
dunia yang kita sendiri hidup ini ..kita yang selalu lalai?
dunia yang dimana insan yang mengikuti sunnah Rasulullah dicerca?
dunia yang dimana insan menegakkan kebenaran dibangkang?
dunia yang kebenaran ditutup dengan nafsu 'keadilan' sendiri dan bukan mengikut AlQuran?
dunia yang kita muslim tapi dimana muslim dan islamnya kita?
dunia yang menjadikan harta,kedudukan,hiburan dan politik sebagai ibadah utama?

ya Allah..
ya Allah..


. Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumNya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah.
 -surah AnNisa-ayat 28

lemahnya aku..malunya aku padaMu..diriku sendiri tidak mampu membuang dunia moden ini..diriku sendiri jua tidak mampu mengingati Mu setiap masa..menutur rasa cinta dan zikir pada Mu dalam setiap langkahku..perlukan aku bersederhana dalam setiap urusan sehingga aku menimbang akhirat dan dunia (hiburan,maksiat,keseronokan,nafsu,lagho) di tingkat yang sama? bukankah maksud bersederhana itu adalah dalam soal harta duniawi , keselokaan hiburan dan bukan dalam soal rasa cinta dan ibadah padaMu?moga AlQuran akan senantiasa menjadi pertimbangan sebenarku dalam mengharungi liku liku dunia kini..

aku ingin...aku mahukan..
hati yang tenang,jiwa yang ampuh,rasa syukur yang tidak terbelah bahagi,aku inginkan rasa bahgia segenap nadi urat sarafku,aku jua inginkan keluarga yang sakinah,aku inginkan keimanan,ketaqwaan dalam seluruh perjalanan darahku,aku hendakkan syurga jannahMu bersama orang orang yang aku sayang!!

Allah Maha lembut tadbirNya (serta melimpah-limpah kebaikan dan belas kasihanNya) kepada hamba-hambaNya; ia memberi rezeki kepada sesiapa Yang dikehendakiNya (menurut peraturan Yang telah ditetapkan), dan Dia lah Yang Maha Kuat, lagi Maha Kuasa. - as-Shuura -ayat 19


Alhamdulillah..Allah yang menciptakan setiap ciptaan dengan kesempurnaan tersendiri..syukur tak terkira ku lafazkan padaMu..tidak ada yang mampu ku berikan lagi selain rasa cinta diri ini.tapi cukupkan sekadar menuturkan kata?sekadar meniatkan di hati?tapi akal,akhlak dan gerak langkah tubuh ini masih keras..masakan niat yang baik tidak menggerakkan ibadah yang sempurna..ya..kerna jiwa ini penuh noda,penuh dosa sama ada kecil,besar,zahir batin,sengaja mahupun tidak disengajakan..sedangkan Allah sudah menghadiahkan kita pelbagai nikmat,rezeki dan syurga di dunia ini..tapi kita yang membalikkan hati dan akal kita..

ya Allah..
ya Allah..

kepada hati..
jangan bayangkan kebahgiaan yang lebih besar daripada apa yang anda rasakan saat ini,supaya anda tidak kehilangan apa yang anda miliki saat ini.dan jangan tunggu-tunggu musibah yang akan datang,kerana jika demikian bererti anda ingin mempercepatkan datangnya kesusahan dan kesedihan.
bersyukurlah dengan segala yang ditentukan..dengan rasa syukur,anda rasa bahgia..insyAllah..
ku redha dan bersyukur atas segala kurniaanMu yang bagiku tidak terkira banyaknya..Alhamdulilah..peliharalah ibadahku,imanku dan ketaqwaanku ya Allah..perkuatkanlah hatiku supaya aku dapat lalui dunia ini dengan sebagai mukmin yang sentiasa berusaha untuk Nya..insyAllah..amin..

-sahabat...doakan aku..dan semua..supaya kelak diakhirat sana,kita bertemu kembali sebagai ahli syurga..insyAllah..sekian dari diri...

Assalamualaikum...



2 comments:

  1. waalaikumussalam w.b.t ..amin,,, may allah bless u..

    ReplyDelete
  2. amin..terima kasih saudari..saya doakan awak juga..insyAllah..may Allah bless u too..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...